Αποτελέσματα έρευνας για την αποτύπωση του προφίλ των καταναλωτών στο Δήμο Πειραιά

Την δυναμική πορεία της αγοράς του Πειραιά και των επιχειρήσεών της αποτυπώνει η δεύτερη έρευνα που ανέθεσε ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς στο Κέντρο Στήριξης και Επιχειρηματικότητας του Δήμου Πειραιά, με θέμα την αποτύπωση του προφίλ των διερχόμενων καταναλωτών στο Δήμο Πειραιά.

Κυριότερα πλεονεκτήματα αναδείχθηκαν η ποικιλία προϊόντων στο σύνολο της αγοράς, η υψηλή ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών, ο συνδυασμός αγορών με ψυχαγωγία (εστίαση, διασκέδαση) και οι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα που προέκυψαν μέσα από την επεξεργασία στοιχείων, που αφορούν σε δημογραφικά χαρακτηριστικά (φύλο, ηλικιακή κατηγορία, κ.α.), συνήθειες, προτιμήσεις και παράγοντες που επηρεάζουν τις καταναλωτικές συνήθειες:

▪Η αγορά του Πειραιά προτιμάται κυρίως από κατοίκους της πόλης και όμορων δήμων, οι οποίοι λόγω εγγύτητας επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους στα τοπικά καταστήματα, αποφεύγοντας τη μετακίνηση με οποιοδήποτε μεταφορικό μέσο.

▪ Αυτό που χαρακτηρίζει την πλειοψηφία των καταναλωτών, είναι η αναζήτηση και επιλογή της καλύτερης σχέσης ποιότητας/τιμής για τις αγορές τους.

▪ Το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων επιλέγει την αγορά του Πειραιά για τις περισσότερες αγορές τους, με έμφαση σε συγκεκριμένα προϊόντα (π.χ. ένδυση-υπόδηση, είδη οικιακής χρήσης).

▪ Ως κύρια πλεονεκτήματα της αγοράς του Πειραιά αναδεικνύονται η ποικιλία προϊόντων που διατίθεται στην αγορά και ο συνδυασμός αγορών με ψυχαγωγία .

▪ Η δυσκολία πρόσβασης στην αγορά λόγω έντονης κυκλοφορίας ή έλλειψης χώρων στάθμευσης αποτελεί το κύριο μειονέκτημα.

▪ Η αύξηση του επιπέδου των τιμών επισημαίνεται ως κύριος λόγος αλλαγής των καταναλωτικών συνηθειών και περιορισμού των αγορών.

▪ Η μείωση της κατανάλωσης έχει επηρεάσει, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, όλες τις κατηγορίες προϊόντων/υπηρεσιών.

▪ Σε μεγαλύτερο βαθμό πλήττονται τα προϊόντα/υπηρεσίες που εμπίπτουν στις κατηγορίες «Ηλεκτρονικά προϊόντα & εξοπλισμός» και «Ηλεκτρικές οικιακές συσκευές».

▪ Σε μικρότερο βαθμό έχουν επηρεαστεί οι αγορές για τρόφιμα και καύσιμα (για μετακίνηση), αλλά και οι δαπάνες για ψυχαγωγία.

Μην Χάσετε

Οι ΜμΕ δεν αντέχουν άλλο το τραπεζικό κόστος-Ώρα για δίκαιη Αγορά

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς απέστειλε επιστολή προς το Υπουργείο...

Δικαίωση Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς:Παράταση στην υποχρέωση αποδοχής πληρωμών μέσω IRIS

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς εκφράζει την ικανοποίησή του για...

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς τιμά την 28η Οκτωβρίου

Με αφορμή τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου, ο Εμπορικός...

Πάνελ Άρθρου

Τελευταία Νέα

«Ημέρες Σταδιοδρομίας – Piraeus Career Pathways 2025»

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, σε συνδιοργάνωση με το Στάδιο...

Υποχρεωτική από 2/2/2026 η ηλεκτρονική τιμολόγηση στις Β2Β συναλλαγές

Από 2/2/2026 ξεκινά η υποχρεωτική χρήση ηλεκτρονικής τιμολόγησης για...

22 Σεπτεμβρίου 2025 – Ημέρα Ελληνικού Εμπορίου

Φέτος συμπληρώνονται 20 χρόνια από την καθιέρωση της ημέρας...

Ψηφιακές Υπηρεσίες του ΕΣΠ

Γραφτείτε στις ψηφιακές υπηρεσίες του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς για μέλη και επισκέπτες